מערכת ONE
|

ג'ק דרייפר מתמקד ומכה את הכדור בנחישות מול מרקוס גירון (אימאגו)
ג'ק דרייפר, לשעבר המדורג 4 בעולם וכיום רק 160, רשם פתיחת קאמבק מרשימה כשהשיג ניצחון ראשון מאז מרץ בטורניר איסטבורן באנגליה. הבריטי בן ה-24, שנעדר מהמגרשים כחודשיים בשל רצף פציעות, גבר על מרקוס גירון האמריקאי 4:6, 6:7(5) בסיבוב הראשון של ATP 250, במה שמסמן עבורו התחלה חדשה בעונת הדשא – הפעם עם אנדי מארי כמאמן חדש לצידו.
דרייפר, שזכה לתשומת לב רבה גם בגלל החיבור למארי, סיפר כי הוא זה שפנה אל אלוף ווימבלדון לשעבר והציע לו שותפות מקצועית בעונה הקרובה. "אנדי הוא השראה עצומה עבורי. זה נותן לי ביטחון לראות אותו לידי, אני לא מרגיש לחץ או עצבים מיותרים, אלא דווקא דחיפה חיובית," אמר דרייפר לאחר הניצחון. "פשוט פניתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה אותו בצוות שלי. הוא היה צריך לבדוק שהכל מסתדר מול משפחתו והתחייבויות אחרות, אבל שמחתי לגלות שהוא באמת רוצה לעזור לי ומאמין ביכולות שלי."
במשחק עצמו גילה דרייפר עוצמה ובגרות מנטלית, במיוחד לאחר שאיבד יתרון 2:5 במערכה השנייה, אך הצליח להישאר מרוכז ולסגור את המשחק בשובר שוויון. הוא שיגר שישה אייסים, לא עשה אף שגיאת כפולה, וזכה ב-30 ווינרים לעומת 16 בלבד של יריבו – נתונים המעידים על חזרה טובה לכושר תחרותי.
בשנה האחרונה סבל דרייפר מפציעות רבות, שגרמו לו להחמיץ טורנירים חשובים כמו מדריד, רומא ורולאן גארוס, וגררו ירידה חדה בדירוג העולמי. כעת, רגע לפני ווימבלדון – שם לא צפוי לו עומס נקודות להגנה – הוא מקווה לבנות מומנטום מחודש ולהתקדם בשלבי הגראנד סלאם הביתי.
היריב הבא של דרייפר יהיה הגרמני ג'ק פינינגטון ג'ונס, חברו לנבחרת בריטניה, שניצח גם הוא בסיבוב הראשון. דרייפר מביט קדימה באופטימיות: "עשיתי עבודה קשה באימונים, גם כשהייתי מושבת, ואני מאמין שמגיע לי לשחק טוב כבר עכשיו."
מעבר לעשייה הספורטיבית, דרייפר ממשיך לעסוק גם בפרויקטים מחוץ למגרש, כולל שיתופי פעולה עם מותגי אופנה מובילים, אך עיקר הפוקוס כעת הוא על חזרה לצמרת הטניס העולמית – עם אנדי מארי כתומך ומדריך מהקו.
האם שיתוף הפעולה בין שני הבריטים יוביל את דרייפר חזרה לטופ של הסבב? לאחר הופעתו המרשימה באיסטבורן, גם אוהדי הטניס בישראל יעקבו אחר המשך דרכו בעונת הדשא ובמיוחד בווימבלדון הקרוב.