מערכת ONE
|

אלכסנדרה אאלא חוגגת נקודה חשובה במשחק (אימאגו)
המשחקים בטורניר WTA 500 בברלין סיפקו השבוע את אחת הסנסציות המרשימות של עונת הדשא, כאשר אלכסנדרה איילה הפיליפינית בת ה-21 המשיכה את הפריצה הגדולה שלה עם העפלה ראשונה לחצי גמר בטורניר בסדר גודל זה, תוך שהיא מדיחה שתיים מהשחקניות הטובות בעולם.
איילה פתחה את המסע שלה בברלין עם ניצחון 7:5, 6:4 על דונה וקיץ', שחקנית מנוסה ובעלת הישגים על דשא. אך גולת הכותרת הייתה הדחתה של המדורגת 2 בעולם, אלנה ריבקינה, אלופת ווימבלדון לשעבר, בתוצאה 7:5, 6:4 – ניצחון שנחשב לאחד המפתיעים של העונה. אך איילה לא הסתפקה בכך: ברבע הגמר חיכתה לה אלינה סביטולינה האוקראינית, המדורגת 8 בעולם, שאותה גברה איילה בצורה מרשימה 6:3, 6:4 בתוך שעה ו-23 דקות בלבד.
הניצחונות הללו הביאו את איילה לשישה ניצחונות על שחקניות טופ 10 בקריירה, ולשני ניצחונות עוקבים שכאלה בשבוע אחד – הישג יוצא דופן עבור שחקנית בגילה. משחקה מול סביטולינה התאפיין בשליטה מהקו האחורי, אגרסיביות חכמה ותנועה משופרת על משטח הדשא, בו לא הצטיינה בעבר. איילה סיימה את המשחק עם 19 ווינרים לעומת 9 טעויות בלתי מחויבות, ושמרה על קור רוח גם כאשר סביטולינה חזרה מפיגור כפול במערכה השנייה וצמצמה ל-5:4 ו-0:30. איילה ענתה בארבע נקודות רצופות וסגרה את המשחק עם חבטת גב יד חדה.
בעקבות ההצלחה בברלין, איילה טיפסה למקום ה-30 בעולם, מרחק שני מקומות משיאה האישי, ומיצבה את עצמה כמועמדת ודאית לדרוג בווימבלדון הקרב. בראיון לאחר הניצחון סיפרה: "אני בשוק, לא מאמינה. לראות את סביטולינה נלחמת תמיד היה השראה עבורי, והיה כבוד עצום לשחק מולה. אני מרגישה שאני משתפרת כל שבוע, החשיפה לרמה הזו דוחפת אותי לקצה ומכריחה אותי להראות מה יש לי".
בחצי הגמר תפגוש איילה את לינדה נוסקובה הצ'כית, אחת הכשרוניות הצעירות הבולטות בסבב, שניצחה איילה במפגש הקודם ביניהן באינדיאן וולס מוקדם יותר השנה. נוסקובה עצמה מחזיקה ברצף ניצחונות משכנע לאחר שהביסה את פאולה בדוסה ברבע הגמר.
ההצלחה של איילה מסמלת את הבשלות והקפיצה האיכותית שעברה בשנה האחרונה, בה היא למדה להתמודד עם לחץ, לשפר את משחקה על דשא ולנצח יריבות בכירות. עם טורניר ווימבלדון מעבר לפינה, הטניסאית הפיליפינית הצעירה מוכיחה כי היא כבר לא רק תקווה לעתיד, אלא כוח משמעותי ומאתגר לכל שחקנית בצמרת העולמית.